После неколико годна стагнације, током 2020. године на Археолошком налазишту Винча Бело брдо поново су почели радови и ископавања, док је музеј обучен у ново рухо. На налазишту можемо пронаћи и редизајнирани модел куће из доба винчанске културе, а покућство за њу донирао је један од најпознатијих балканских кантаутора, Антоније Пушић ака Рамбо Амадеус. Позвали смо Антонија у госте, да обиђе радове и да попричамо са њим о повезаности са туризом и археологијом, где смо кроз разговор сазнали и бројне друге занимљивости.
- Дипломирали сте на одсеку за туризмологију у Београду те, осим са личне, тако и са професионалне стране разумете значај археолошког налазишта Винча – бело брдо. Колико је, по Вашем мишљењу, важно поновно покретање процеса ископавања на једном од најважнијих европских и светских локалитета?
Да би наше савремено друштво уопште знало у ком правцу треба да иде, које су могућности његовог напретка и развоја, мора да зна одакле је кренуло, како су изгледала уређена друштва прије нас. Имамо ту срећу да нам је испред носа једна од најрепрезентативнијих праисторијских насеобина и друштвених организација на свијету – у свакој држави би на пољу културе, образовања и васпитања проучавање, презентација и промоција тог феномена постала најприоритетнија тема. Од винчанске културе имамо много да научимо, они су били самоодрживи, еколошки беспрекорни, очигледно несклони организованом насиљу, и њихова култура је као таква опстала скоро хиљаду година. Таква цивилизација заправо је футуристичка, без обзира што је древна.